top of page

הלוואה לעסק חדש

יש לכם רעיון והחלטתם לפתוח עסק. עכשיו עומדות בפניכם 2 שאלות חשובות:

  • כמה כסף אני אצטרך להקמה של העסק והפעלתו עד שיתחיל לייצר רווחים?

  • מאיפה אני משיג את הכסף שדרוש להקמה של העסק?

הלוואות לעסקים חדשים
הלוואות לעסקים חדשים

מדי שנה נפתחים אלפי עסקים חדשים, ודבר אחד משותף להם - כולם זקוקים למימון. בין אם מדובר בעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ, הלוואה לפתיחת העסק נדרשת למימון ההשקעה הכרוכה בתקופת ההקמה ולמימון הפעילות השוטפת עד שהעסק ייצר רווח תזרימי מדי חודש.

אם החלטתם לפתוח עסק תתחילו בהכנה של תכנית עסקית שתיקח בחשבון את כל העלויות הכרוכות בהקמת העסק:


  • רשמו על דף את כל העלויות הכרוכות בהקמת העסק, עלויות אלה הן חד פעמיות וכוללות את כל מה שדרוש לשם התחלת הפעלת העסק. לדוגמה: הקמת אתר אינטרנט, הוצאות רישוי עסק, שיפוץ העסק, רכישת קופות וכדומה. עבור כל אחת מהשורות הללו כדי שתקבלו מספר הצעות מחיר ותעלו אותן על הכתב.

  • רשמו על דף את ההוצאות הקבועות של העסק, מדובר בהוצאות שוטפות שחוזרות על עצמן מדי תקופה. לדוגמה, משכורות, תשלומים לאנשי מקצוע כמו רואי חשבון, הנהלת חשבונות, עורכי דין, יועצים וכד', עלויות פרסום ושיווק, וכן הלאה.

  • הכירו את תנאי התשלום המקובלים בענף מהלקוחות העתידיים שלכם ומהספקים.

  • בדקו איזה רמות מלאי מקובלות בענף ותכננו כמה מלאי תדרשו להחזיק באופן שוטף

  • הכירו את נקודת האיזון של העסק. מהו היקף המכירות החודשי שתצטרכו לעמוד בו כדי שהעסק יהיה מאוזן. כמה מוצרים תדרשו למכור, כמה לקוחות לשרת וכן הלאה.

  • קחו מקדמי בטחון, תכינו תרחיש אופטימי, ריאלי ופסימי להכנסות של העסק.

התוכנית העסקית אמורה לספק לנו תשובה לשאלה כמה כסף נדרש להזרים לעסק עד שיתחיל לייצר רווחים ויוכל לעמוד בפני עצמו.


עכשיו נשאלת השאלה מאיפה לוקחים את המימון לעסק החדש?


הון עצמי – אם יש לכם חסכונות ופיקדונות ואפשרות לממן כמה שיותר בעצמכם, זוהי הדרך הטובה ביותר מבלי לסכן את העתיד שלכם, כמובן. תמיד יכול לקרות מצב שבו העסק ייכשל לאחר כמה שנים ולכן הכספים ירדו לטמיון. אולם אם הכסף הוא שלכם לפחות רק אתם תצטרכו לספוג זאת ולא להישאר חייבים לאף גוף. אף גורם לא אוהב להיות זה שמממן באופן בלעדי ולוקח את כל הסיכון עליו. כאשר הבעלים תומך בחברה ו"מעמיד בסיכון" גם כסף פרטי שלו זה משדר לגוף המממן כי הוא מאמין בעסק.


הלוואות פרטיות – הלוואות מבני משפחה וחברים, אם אתם מוקפים באנשים כאלה שמאמינים ביכולות שלכם וברעיון שלכם. במקרים כאלה מומלץ לחתום על חוזה שיאפשר לכם לעמוד בהתחייבויות ומבלי שתפסידו את הקשרים המשפחתיים והחבריים שלכם אם תיכשלו בכך.


בנקים - הלוואות לוקחים בדרך כלל בבנקים, אולם כל עוד לעסק אין רקורד מוכח של רווחיות הבנקים לא ימהרו לתת הלוואה לעסק חדש. איך בכל זאת יסתכל הבנק על הלוואה להקמה של עסק? הבנק יבחן את הרקורד של בעל העסק, מה ההיסטוריה הבנקאית שלו,, מה הניסיון שלו בתחום הפעילות של העסק, מהי רמת הסיכון של עסקים דומים בענף, האם לבעל העסק יש בטחונות חיצוניים לטובת העסק כגון דירה, אלה רק חלק מהדברים אותם יבחן הבנק, בנוסף מומלץ לגבות את הבקשה בתוכנית עסקית ותחזית תזרים מזומנים שתסייע לשכנע אותם כי אכן ההשקעה שלך כבעל העסק נבחנה לעומק ויש לה כדאיות כלכלית.


הלוואות בערבות מדינה – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה שמה לה למטרה לממן עסקים חדשים. לסוכנות יש רשימה של בנקים שמעניקים הלוואות נוחות עד לסכום של 500 א' ₪ לעסקים חדשים או בתהליך הקמה והמדינה היא זאת שערבה להלוואה ככה שהבנק יכול לתת ההלוואה בפריסה ארוכה, בריבית מופחתת ובפחות בטחונות מאשר אם הייתם ניגשים לבקש את ההלוואה לא דרך הקרן.


קרנות פילנטרופיות –קרנות אשר מעודדות יזמות ומעניקות הלוואות ליזמים המעוניינים להקים עסק חדש ולא הצליחו לגייס אשראי ממקורות אחרים. חלק מהקרנות מעודדות יזמות בפריפריה או מגזרים מסוימים ומומלץ להתייעץ איתנו לפני שבוחרים לאיזה קרן לגשת.


חברות מימון חוץ בנקאי – לחברות מימון חוץ בנקאי יש יתרון אחד גדול, כל הלוואה שתיקחו מהן לא תיחשב לכם במסגרת הגבלות האשראי שלכם בבנק. הכרחי לוודא שלחברה שמעניקה לכם את ההלוואה יש רישיון לכך ממשרד האוצר ושמדובר בגוף פיננסי לגיטימי ולא חלילה בשוק אפור.


מיזמים חברתיים – מיזמים ופלטפורמות כמו הלוואות חברתיות יכולים לעזור לכם לגייס סכומים קטנים אם אתם עסק קטן. הם עובדים בשיטה שלפיה האנשים הפרטיים שמלווים לכם כספים מקבלים עליהם ריבית יותר גבוהה מהריבית שהיו מקבלים על העודפים שלהם אילו היו משקיעים אותם בפיקדונות בבנקים, ומצד שני אתם מקבלים הלוואות בריבית נוחה, שני הצדדים מרוויחים ולכן מומלץ לבדוק.


bottom of page