top of page

מקורות מימון לעסקים

כל עסק צריך לדאוג לפתרונות מימון שיהיו זמינים עבורו, יענו על הצרכים שלו בצורה מלאה, ויאפשרו לו לפעול ולהתרחב. לכן חשוב להיערך ולתכנן מבעוד מועד כמה אשראי צריך העסק. מה שנכון לעסק אחד לא תמיד יהיה נכון עבור עסק אחר, ויתרה על כך מה שהיה נכון לפני שנה לעסק לא בהכרח יהיה נכון היום. יש היום במשק הישראלי כמה וכמה מקורות מימון לעסקים אשר נבדלים כל אחד מהם ב-4 פרמטרים עיקריים:

הלוואה לעסק
מגוון מקורות מימון לעסקים

- שיעור המימון

- תקופת ההלוואה

- ריבית אפקטיבית

- בטחונות


כל עסק עלול להזדקק מידי פעם במהלך חייו למימון. כשנבנה את תמהיל האשראי של העסק, תמיד נשאף לקבל הלוואה בתנאים נוחים, אבל מבלי להתפשר על כך שייתן מענה לכל צרכי המימון. בנוסף, נדאג לשלב בין מקורות המימון ופתרונות המימון השונים כדי לקבל את תמהיל האשראי האופטימלי של העסק. אז מהם מקורות המימון הרלוונטיים לעסקים?

  • בנקים – הבנקים הינם מקור המימון העיקרי לעסקים קטנים עד גדולים. זה תמיד יהיה המקור הראשון אליו תפנו משום שבדרך כלל הבנקים מציעים את הריביות הזולות ביותר. יחד עם זאת הבנקים לא תמיד יתנו מענה ליתר הפרמטרים שמצוינים לעיל ובדרך כלל יבקשו לגבות את האשראי בביטחונות. אם אתם נחשבים ללקוחות טובים תוכלו גם להתמקח כדי להשיג תנאי אשראי מצוינים או לפחות הלוואות בריבית נמוכה ובפריסה נוחה לעסק לפי הפעילות העסקית שלו. כשניגשים לבנק כדאי גם להצטייד בתכנית עסקית שתציג לבנק את התחזית העסקית לפעילות, צרכי המימון שנגזרים ממנה ואת יכולת ההחזר של העסק להלוואה.

  • חברות מימון חוץ בנקאיות – מקורות המימון החוץ בנקאיים, פועלים כיום תחת הרגולציה בישראל, באישור ופיקוח של משרד האוצר ורשויות האכיפה. הגדלת התחרות בתחום מאפשרת לעסקים לקבל הלוואות באופן מהיר יחסית, בתנאים גמישים, ועם ריביות נוחות. כל זאת מבלי להשפיע על המסגרת בבנק.

  • חברות ביטוח - חברות ביטוח שמחות להעמיד לכם הלוואות שונות לעסק שלכם במיוחד אם הן אלה שמבטחות אתכם הרי כל פעילות עסקית דורשת גם ביטוחים שונים ולכן אתם "מושקעים" שם ממילא. את הסכומים מלווים לכם במיוחד אם הוכחתם שצברתם שם סכומים רבים בפוליסה שלכם ולכן אתם נחשבתם לסיכון קטן בכל מקרה. עם זאת, ההלוואות יינתנו לכם אם אתם מוכרים כלקוחות שיכולים לעמוד בהחזר זה.

  • חברות אשראי - אין כמעט עסק שלא עובד עם אשראי ולכן אתם מוכרים לחברות כרטיסי האשראי שלכם, ישמחו להלוות לכם כספים בתנאים נוחים במיוחד אם אתם עסק שיכול להציג פעילות עסקית חיובית ומבטיחה. לעסקים כאלה נוח יותר לגייס כספים בכלל, ולכן מומלץ לוודא ולבדוק מהם התנאים שמוצעים לכם אצלן כל הזמן.

  • הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים - במשרד הכלכלה עובדת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שמעמידה לרשות העסקים ערבות מדינה להלוואות בתנאים נוחים ובביטחונות נמוכים משמעותית מהנדרש במערכת הבנקאית. בדרך כלל, הריבית נמוכה יותר והפריסה נוחה על פני יותר תשלומים. את ההלוואה אפשר לקבל בסכומים של עד 8 מ' ₪ (תלוי במחזור ההכנסות של העסק), ולכן מומלץ לבדוק האם אתם זכאים להלוואה זו.

  • קרנות - יש קרנות ייחודיות שמסייעות לעסקים. ישנן קרנות הון צמיחה שמתעסקות בחברות שצומחות בקצב מהיר, ישנן קרנות פילנטרופיות שהוקמו על מנת לסייע לעסקים מאזורים מסוימים או לאוכלוסיות מסוימות. יש לא מעט פלטפורמות שעוזרות בכך ועליכם להתחיל לעשות נטוורקינג כדי להגיע למשקיעים שיהיו מעוניינים להשקיע דווקא בכם ובעסק שלכם. זה כדאי למרות שאתם תצטרכו לוותר על חלק מהבעלות שלכם או הרווחים שלכם משום שכאן מובטחת לכם השקעה לטווח ארוך וליווי מקצועי שיאפשר לכם לצמוח ולפתח את העסק שלכם כמו שצריך.

  • הלוואות חברתיות – אלו הלוואות בין אנשים, הלוואות שלא עוברות דרך הבנק. יש כמובן את האפשרות ללוות ממכר, חבר או בן משפחה ויש היום גם הלוואות חברתיות מסודרות.


bottom of page